استانها » البرز
کد خبر : 748052
یکشنبه - 2 تیر 1398 - 20:24

ابتلای ۱۵ درصد از سنجش شدگان البرزی به بیماری فشار خون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: ۳۲۰ هزار نفر از البرزی های بالای ۳۰ سال در طرح ملی سنجش فشارخون شرکت کرده اند که ۱۵ درصد از آن ها مبتلا به فشارخون هستند.

ابتلای ۱۵ درصد از سنجش شدگان البرزی به بیماری فشار خون

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، دکتر حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی این استان برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح ملی کنترل فشار خون اظهار کرد: این طرح توسط وزیر بهداشت کلید خورده و از یک ماه گذشته در البرز اجرایی شده و تاکنون شاهد وضعیت خوبی در این زمینه بوده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه تاکنون رتبه ۱۰ را در کشور کسب کرده ایم، اعلام کرد: ۳۲۰ هزار نفر از البرزنشینان که بالای ۳۰ سال دارند در این طرح شرکت کرده اند‌ که ۱۸۰ هزار نفر در پایگاه های ثابت و ۱۴۰ هزار نفر نیز در ایستگاه های ثابت فشار خون خود را کنترل کرده اند.

به گفته کریم، بیش از ۱۵ درصد از این تعداد مشمول بیماری فشار خون هستند که از این پس باید با راهنمایی پزشکان و رژیم غذایی مناسب وضعیت را کنترل کنند؛ عدم آشنایی و آگاهی افراد جامعه نسبت به این بیماری موجب افزایش ابتلا به فشار خون میان افراد می شود.

وی با بیان اینکه کمبود سونوگرافیست در بیمارستان های دولتی استان البرز را قبول دارم و این کمبودها ماحصل سیاست گذاری غلط است، افزود: این معضل در سراسر کشور وجود دارد؛ وقتی اختیار مردم را به دست برخی افراد می سپاریم نتیجه همین می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در ادامه به تربیت یک کارشناس سونوگرافی برای انجام امور در کشورهای پیشرفته همچون آمریکا اشاره کرد و گفت: در کشور ایران نمی خواهیم کسی را در این زمینه تربیت کنیم؛ این موضوع نیازمند تصمیم جدی وزارتخانه است.

کریم در بخش دیگری از سخنان خود به نظارت بر انجام عمل های زیبایی توسط سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: اگر شاهد بروز عوارض در عمل های زیبایی باشیم، مراجع نظام پزشکی پیگیری می کنند.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/