استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 537760
چهارشنبه - 30 آبان 1397 - 19:55
هم‌زمان با هفته کتاب؛

آیین گرامیداشت کتاب در بجنورد برگزار شد

آیین گرامیداشت کتاب و معرفی به شهروندان بجنوردی هم‌زمان با هفته کتاب در مرکز خراسان شمالی انجام شد.

آیین گرامیداشت کتاب در بجنورد برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد آیین گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی با مشارکت بخش خصوصی روز گذشته در بجنورد و در یکی از کتاب‌فروشی‌های این شهر با حضور برخی از مسئولین برگزار شد.

در این مراسم که به‌صورت سخنرانی و برگزاری برنامه‌هایی ازجمله نمایش، معرفی کتاب و همچنین نواختن موسیقی سنتی بود کتاب‌های مختلفی معرفی شد و مردم با کتاب‌های گوناگون آشنا شدند.

منیره صادقی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در حاشیه این مراسم  اظهار کرد: بیست و ششمین دوره هفته کتاب در خراسان شمالی با حضور کودکان و نوجوانان برگزار شد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ای تحت عنوان کتاب نوش که با اشعار سراسری حال خوش خواندن برای هفته کتاب‌خوانی جمهوری اسلامی ایران انتخاب‌شده برگزار شد و انشا الله در جای‌جای استان حتی نقاط مرزی استان برای توسعه فرهنگی و عشاییِ فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی فعالیت می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی درباره فعالیت‌های کانون فکری گفت: با توجه به اهمیت مطالعه در سبک زندگی و در فرهنگ‌سازی در تقویم، هفته‌ای را با عنوان کتاب و کتاب‌خوانی داریم و برنامه کتاب نوش یا مهراوه تمرین در سایه‌ی کتاب با همکاری شهر کتاب و بخش خصوصی در حال برگزاری است و برنامه‌هایی که در این هفته به شکل نمادین برگزارشده و هدف فرهنگ‌سازی برای عشای مطالعه در بین خانواده‌هاست.

صادقی ادامه داد: افتتاح انجمن ادبی حوزه نوجوان را در بجنورد داریم که بانام انجمن ادبی آفرینش بجنورد در این هفته کلید می‌خورد، دیدار با شاعران کودک و نوجوان دیروز باخانم سعیده موسوی زاده از شاعران و داستان نویسان کودک و نوجوان برگزار شد.

وی افزود: ویژه‌برنامه کلوچه‌ی شیرین را داریم که در این ویژه‌برنامه دوستان و همکاران در جای‌جای شهر و خیابان‌های مختلف حاضر می‌شوند و در آنجا به کتاب‌خوانی و معرفی کتاب و عشای فرهنگ مطالعه می‌پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با اشاره به دیگر فعالیت‌های کانون بیان کرد: بخصوص در این هفته اهدای کتاب به روستاها را در دستور کار داریم و از هر شهرستان ۵ مدرسه در روستاهای مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته معرفی کنند تا بتوانیم این مدارس را تجهیز کنیم و برای آن‌ها کتابخانه ایجاد کنیم که علاوه بر توسعه فرهنگ مطالعه هدف توسعه عدالت فرهنگی نیز هست.

صادقی در ادامه گفت: از برنامه‌هایی که امروز برگزار می‌کنیم می‌توان به افتتاح کافه کتاب از مدارس حصار گرمه خان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سراسر کانون پرورشی فکری به شکل نمادین، تئاتر، غصه گویی، نمایش عروسکی، تئاتر کوچک، نمایش کتاب، کارگاه‌های ادبی و شعر، نقاشی، سفال و تمام فعالیت‌های چندگانه‌ی کانون که با محوریت کتاب در حال برگزاری ست اشاره کرد.

انتهای پیام/