فرماندار ویژه کاشان

آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی وانقلاب کاشان

طی مراسم آیین دکتر روح االه دهقانی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب کاشان در  آمفی تئاتر  دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید شایان  به ذکر است که این مراسم با حضور محمد رضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان اصفهان و جمعی از  مسولان  اجرای  شهرستان  کاشان برگزارگردید.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، طی مراسم آیین دکتر روح االه دهقانی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب کاشان در  آمفی تئاتر  دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید شایان  به ذکر است که این مراسم با حضور محمد رضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان اصفهان و جمعی از  مسولان  اجرای  شهرستان  کاشان برگزارگردید.
فرماندار ویژه کاشان، علی‌اکبر مرتضایی‌  ضمن تبریک و تشکر از داستان سابق شهرستان کاشان بیان داشتتند:
برخورد قانونی و قاطع با متخلفان در برداشت از منابع آبی دشت بحرانی کاشان، رسیدگی خارج از نوبت در راستای توقف ساخت و سازها در زمین‌ها و باغ‌های خارج از محدوده شهری و رسیدگی خارج از نوبت به تخلف‌ها و جرم‌های انتخاباتی مورد انتظار است.
وی با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با مفاسد اقتصادی و دزدی، از رییس کل دادگستری استان اصفهان تداوم همکاری و صدور احکام مورد نیاز برای رفع تصرفات در شهرستان کاشان را که مورد تاکید استاندار نیز بوده است، خواستار شد.
برخورد قانونی و قاطع با متخلفان صنفی به ویژه در راستای تنظیم بازار شب عید، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و خودداری از توقیف دستگاه‌های در حال تولید را نیز ضروری  دانست تا بتوانیم در این شرایط اقتصادی حمایت لازم را از رونق تولید داشته باشیم.
وی همچنین ارتقای سطح رسیدگی به خانواده زندانیان به عنوان گروه در معرض آسیب و پیگیری جذب اعتبار برای تکمیل طرح ندامتگاه جدید کاشان تا دهه فجر امسال را نیز مورد تاکید قرار داد.
امیدواریم روزی برسد که کم‌ترین میزان وقوع جرم را در کشور به ویژه شهرستان کاشان شاهد باشیم و بتوانیم وحدت و یکپارچگی را در شهرستان روزبه‌روز افزایش دهیم تا بیشتر بتوانیم در خدمت مردم شریف این خطه باشیم.
وی در ادامه تمهید و تدبیر در همراهی برای حل مشکلات صنایع در شرایط حاکم اقتصادی، تشکیل کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی، شورای پیشگیری از تخلف‌های صنعتی و اقتصادی و پیگیری مستمر مسایل مددجویان و خانواده زندانیان را از جمله تلاش‌های دادستان پیشین کاشان برشمرد.
فرماندار ویژه کاشان با قدردانی از استقرار دادسرای نظامی و شعبه‌ تجدید نظر استان اصفهان در کاشان یادآور شد: ساماندهی خیران، توجه ویژه به انجمن حمایت از زندانیان‌، توجه ویژه به مهارت‌آموزی زندانیان، ورود جدی به بحث مواد مخدر، برنامه صدای عدالت در رادیو کاشان، راه‌اندازی کتابخانه و ایجاد پایگاه بسیج در دادستانی از اقدام‌های موثر دادستان جدید بوده است.
وی تاکید کرد: اگر امنیت کامل و کم‌ترین صدمه‌ها و لطمه‌ها را در شهرستان کاشان داشتیم، جز در سایه همدلی و همکاری موجود نبوده است که امیدواریم با نزدیک شدن به زمان انتخابات این وحدت بیشتر شود.  درادامه محمد رضا حبیبی مدیر کل دادگستری استان اصفهان ضمن تسلیت  شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی بیان داشتند :  آمریکا هیچگاه تصور چنین عکس العملی را از سوی ملت ایران و مردم جهان نداشت و حضور چند ده میلیونی مردم ایران و عراق در تشییع فرماندهان مقاومت سبب وحشت رئیس جمهور آمریکا شد.
دشمن برای فرار از این شکست با وقوع خطای انسانی هواپیمای مسافربری هجمه رسانه‌ای خود در فضای مجازی آغاز و تلاش زیادی کرد تا اذهان عمومی را منحرف کند، اما هوشیاری ملت ایران اجازه چنین توطئه‌ای را به دشمن نداد.
حمایت همه جانبه ملت ایران از حاکمیت و کشور به دلیل این است که در رأس نظام یک مجتهد و ولی فقیه که متفاوت از همه نظام‌های سیاسی دنیا است قرار دارد.
انسجام و حفظ وحدت در جامعه تأکید کرد و با بیان اینکه جامعه امروز بیش از هر زمانی به انسجام و وحدت نیازمند است، گفت: اختلاف سلیقه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی زمانی مفید خواهد بود که در جهت خدمت بیشتر به مردم و به مسابقه خدمت به مردم بین مسؤولان تبدیل شود.
استقلال قوا هیچ منافاتی با همکاری و هم پوشانی قوا ندارد و لازمه حفظ استقلال، همکاری و هم پوشانی یکدیگر است.
اهمیت شرکت در انتخابات پیش رو تأکید کرد و اضافه کرد: نامزد‌هایی که از کانال‌های قانونی عبور می‌کنند و به مردم معرفی می‌شوند باید توانایی و توانمندی‌های خود را معرفی کنند و از تخریب دیگران و ورود به زندگی شخصی افراد خوداری کند.
به گفته وی نامزدهای انتخاباتی، انتخاب صالح و اصلح را به مردم واگذار کنند تا مجلسی انقلابی ولایتی و مردمی برای حل مشکلات مردم داشته باشیم.
وی با تأکیذ بر همکاری همه جانبه مسؤولان با فعالان اقتصادی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در زمان تحریم‌های دشمن، ابراز داشت: برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران باید فرش قرمزپهن کرد و با میدان دادن به بخش خصوصی نرخ بیکاری را کاهش داد.
مسؤولان باید خارج از گرایش‌های جناحی و گروهی درب اتاق کار خود را به روی مراجعین باز کنند و به کمک فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی آمده و گره از کار آن‌ها باز کنند.
محمد تکبیرگو دادستان سابق کاشان و قاضی دادگاه تجدید نظر شعبه کاشان نیز گفت: براساس آیه صریج قرآن خداوند می فرماید، پایه و اساس جامعه سالم در صورتی محقق خواهد شد که امانتداری و حکم به عدل که کار سختی است در آن جاری و ساری باشد.
 وی جلب رضایت مردم  را از مهمترین کار دادستانی دانست و گفت: برای اندازه گیری هر چیزی وسیله خاصی است و وسیله اندازه گیری  دستگاه ها و سازمان ها و نهادها نیز رضایت مردم است و میزان رضایتمندی مردم از هر دستگاهی نشانه کارآمدی آن دستگاه است.
از روز نخست فعالیت من به عنوان دادستان کاشان و همکاران نسخه کشوری جلب رضایت مردم از سه طریق سرعت در رسیدگی به پرونده ها، دقت در رسیدگی پرونده ها و خوش رفتاری و برخورد خوب با مردم در دستور کار قرار داشت که در صورت تحقق آن هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
 همچنین درادامه  تکبیرگو تقدیر و تشکر ازهمکاری نیروی انتظامی، ناحیه مقاومت بسیج، اطلاعات و دستگاه های دولتی شهرستان، برای دکتر روح الله دهقانی دادستان جدید شهرستان کاشان آرزوی موفقیت کرد و گفت: دکتر دهقانی جوان، حافظ قرآن و انقلابی و از نسل جوان انقلاب  است که در گام دوم انقلاب که نوبت جوانان است  سکان دادستان عمومی و انقلاب کاشان را بر عهده گرفته است.
سید جواد ساداتی نژاد  نمایند مردم کاشن و اران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در این آئین ضمن تسلیت شهادت سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان داشتند :
تمام توطئه های آمریکا طی سال‌های گذشته در کشور و منطقه با شهادت سردار سلیمانی نقش برآب شد و تقویت وحدت و انسجام و همدلی ملت ایران بعد از شهادت این سرداربزرگ اسلام هزینه سنگینی را برای آمریکا به دنبال داشت.
هوشیاری ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمن اجازه نخواهد داد کوچکترین خدشه‌ای برانسجام و همدلی و وحدت ملت ایران وارد کند.
حضور آیت الله رئیسی در قوه قضائیه را سبب امید و اعتماد در جامعه با آمدن آیت الله رئیسی به قوه قضائیه، سرمایه احتماعی قوه قضائیه ارتقاء داده شد.
رئیس قوه قضائیه به حوزه‌های مختلف مبارزه با فساد، حقوق عامه، تفکیک جرم سیاسی از جرم امنیتی و حوزه‌های دیگر مرتبط با مسائل قضایی سبب اعتماد عمومی در جامعه شده است.
ایجاد اعتماد عمومی و امید در جامعه از سوی قوه قضائیه را بسیارحائز اهمیت و ارزشمند دانست و بر تقویت این اعتماد عمومی و امید ایجاد شده در جامعه و حمایت از قوه قضائیه تأکید کرد.
وی در ادامه از ایجاد دادگاه تجدید نظر در کاشان تقدیر و تشکر کرد و گفت: رفت و آمد مسافت طولانی کاشان تا اصفهان و زمان زیاد برای رسیدگی به پرونده از مشکلاتی بود که با دستور آیت الله رئیسی و ایجاد دادگاه تجدید نظر در کاشان برطرف شد.
 نماینده مردم کاشان از دستگاه قضایی این شهرستان و قوه قضائیه،  رضایت کامل دارند از زحمات تکبیرگو دادستان سابق کاشان تقدیر و برای  روح الله دهقانی دادستان جدید و جوان و سختکوش آرزوی موفقیت کرد.
دکتر روح الله دهقانی ضمن گزارش عملکرد چهار ماه خود به عنوان سرپرست دادستان عمومی انقلاب کاشان بیان داشتند:
 تشکیل دادگاه تجدید نظر که نیروهای آن از بدنه دادگاه و دادسرا تأمین شده است فشار زیادی به همکاران وارد کرده است که نیاز است تا مدیرکل دادگستری استان اصفهان در راستای تأمین چارت تشکیلاتی اقدامات لازم را داشته باشد.
همانگونه که از قبل دسترسی مردم به دادستان آسان بوده است همین روند ادامه خواهد داشت و درب دفتر دادستانی به روی همه مردم  باز است و هفته ای ۶ روز را در خدمت مردم خواهم بود.
 روزانه حدود یکصد ارباب رجوع به دفتر دادستانی عمومی و انقلاب کاشان مراجعه می کنند.
تدابیر لازم برای اجرایی کردن دستورالعمل رئیس قوه قضائیه برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها در حال انجام است.
 با توجه ویژه دادستانی به پیشگیری از وقوع جرم، پرونده های ورودی به دستگاه قضایی باید کاهش داده شود و بر همین اساس برای پیشگیری وضعی و پیشگیری اجتماعی، آموزش های لازم در دستور کار قراردارد.
در جهت احقاق حقوق عامه براساس دستورالعمل دادستانی کل کشور تلاش خواهد شد.
مبارزه جدی با سارقین و فروشندگان مشروبات الکلی و قاچاقچیان مواد مخدر در شهرستان کاشان تأکید و عنوان کرد: عرصه را برای سارقین و فروشندگان مشروبات الکلی و قاچاقچیان مواد مخدردر کاشان تنگ ترخواهیم کرد.
 در کاشان فضا را برای کسانی به حقوق مردم و بیت المال تعدی می کنند به شدت نا امن خواهیم کرد و در شورای حفاظت از اراضی دولت و انفال تصمیمات جدی گرفته می شود.
دکتر دهقانی افزایش شعب و تشکیل تیم های بازرسی مختلف از مدیریت پسماند تا حفاظت از انفال را از جمله اقدامات انجام شده طی ۴ ماه سرپرستی دادستانی اعلام کرد.
برای اندازه گیری هر چیزی وسیله خاصی است و وسیله اندازه گیری  دستگاه ها و سازمان ها و نهادها نیز رضایت مردم است و میزان رضایتمندی مردم از هر دستگاهی نشانه کارآمدی آن دستگاه است.