تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 609697
دوشنبه - 24 دی 1397 - 12:42

آیا حالت تاریک اساسی ترین خواسته کاربران سیستم عامل اندروید است؟

امروز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی سیستم عامل اندروید و تغییرات آینده این سیستم عامل صحبت کنیم و ببینیم که آیا حالت تاریک اساسی ترین و مهم ترین خواسته کاربران محسوب می شود یا اینکه این تغییرات باید بنیادی تر باشد.

آیا حالت تاریک اساسی ترین خواسته کاربران سیستم عامل اندروید است؟

به گزارش پایگاه خبری ربیع،امروز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی سیستم عامل اندروید و تغییرات آینده این سیستم عامل صحبت کنیم و ببینیم که آیا حالت تاریک اساسی ترین و مهم ترین خواسته کاربران محسوب می شود یا اینکه این تغییرات باید بنیادی تر باشد.

شایعات در مورد حالت تاریک و خواسته اصلی کاربران اندروید

شایعات دوباره شروع شده است و این موضوع همیشه قبل از مراسم توسعه دهنده ها یا عرضه نسخه جدید اندروید به بالاترین حد ممکن خود می رسد. این داستان با اندروید N آغاز شد که گفته می شد حالت تاریک بالاخره به این سیستم عامل اضافه می شود. اندروید O هم گفته می شد که دارای حالت تاریک خواهد بود! این داستان تا اندروید P ادامه یافت.

حالا سال جدید فرا رسیده و زمزمه ها بار دیگر برای اندروید Q افزایش یافته است. دیگر فکر کنیم زمان آن رسیده که حالت تاریک به این سیستم عامل اضافه شود. کاربران اندروید زمان زیادی را برای این ویژگی صبر کرده اند. ولی نکته اصلی این است که تم حالت تاریک چند سالی می شود به اندروید اضافه شده و چیزی که کاربران خواستار آن هستند فراتر از تِم خواهد بود.شایعات در مورد حالت تاریک و خواسته اصلی کاربران سیستم عامل اندروید

رونمایی از اولین حالت تاریک در برنامه های گوگل

اولین بار در برنامه Google Play Music بود که شاهد حالت تاریک بودیم. آنها رنگ زغالی و آبی را با هم ترکیب کرده بودند ولی پس از مدتی گوگل این سیستم را تغییر داد و رنگ نارنجی و سفید را به این برنامه اضافه کرد. شاید این یکی از کارهای اشتباه شرکت گوگل بود که مرتکب شد.رونمایی از اولین حالت تاریک در برنامه های گوگل و خواسته کاربران سیستم عامل اندروید

ایرادات رابط کاربری معمولی کاربران سیستم عامل اندروید

یکی از موارد نامناسب رابط کاربری سفید آبی ، مشکلات دید در شب است که به راحتی می تواند چشمان شما را آزار دهد. واقعا این مواردی است که باعث می شود تا کاربران به دنبال اضافه شدن حالت تاریک به سیستم عامل اندروید باشند.ایرادات رابط کاربری معمولی کاربران سیستم عامل اندروید

اولین حالت تاریک مربوط به کدام گوشی بود؟

یکی از گوشی هایی که این حالت را به سیستم خود اضافه کرده است ، گوشی OnePlus 6T است که توانست تم حالت تاریک را به سیستم عامل خود اضافه کند. ما امیدواریم که گوگل این تِم را الگو قرار دهد و از آن استفاده کند ولی به هر حال باید تغییرات مخصوص خود را نیز در آن اعمال کند.

طراحی حالت تاریک

یکی از مواردی که گوگل باید به آن توجه کند این است که حالت تاریک می تواند روی کیفیت باتری هم تاثیر مفید می گذارد. البته شرکت گوگل در خیلی از برنامه های خود از حالت تاریک استفاده کرده است ولی مساله اصلی این است که گوگل باید حالت تاریک را طوری طراحی کند که در تمام بخش های برنامه دیده شود.

نکته اصلی در مجموع این است که شرکت گوگل باید به سبکی سیستم عامل خود را طراحی کند تا بتواند بهترین کارایی را برای کاربران خود داشته باشد و اینکه حالت تاریک بتواند عملکرد مناسبی را داشته باشد و بدون باگ کارای خود را انجام دهد.