استانها » اصفهان » اقتصادی » تولیدی » مصاحبه تفضیلی
کد خبر : 213519
سه شنبه - 12 دی 1396 - 08:14
خبرنگار: رویا مردانی

آموزش، انگیزه، رهبری مناسب و ایجاد تحول؛ راهکار گذر از تنگناهای اقتصادی

اگر کارها را دولت به بخش خصوصی واگذار کند و فقط نظارت داشته باشد و از سنگ اندازی برای پیشرفت و ارتباط بین الملل را جلوگیری کند قطعا می تواند راه گشایی خوبی برای رسیدن به اهداف اقتصادی باشد.

آموزش، انگیزه، رهبری مناسب و ایجاد تحول؛ راهکار گذر از تنگناهای اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نام خدا، خدایی که بزرگ است و بزرگی را در دل های قرار داد که خالصانه و خاضعانه در خدمت حق و دیگران باشند و همیشه نگران این که آیا دیگران هم می توانند از این مشکلات بهره بگیرند و نوعی ایده بسازند تا ثروتی برای این کار پیدا کنند و با همفکری چرخ بزرگ صنعت و اقتصاد را بچرخانند به قول ریئس لوازم خانگی کاخلر تکه های کوچک را کنار هم قرار گیرند تا دست به دست هم داده و حرکتی عظیم شکل گیرد.

ما باید ارتباط خود را با دیگران قوی کنیم چون امروز دنیایی ارتباطات است و از توانای های دیگران بهره ببریم در انزوا و فردگرایی نمی توانیم کاری از پیش ببریم امروز عصر گروهی کار کردن است که متاسفانه در کشور ما خیلی سخت می توان به این هدف دست پیدا کرد چون از کودکی آموزش ندیده ایم.

یک یا علی دیگر می تواند نان و برکت را بر سر سفره ها برگرداند و با یک تحول و ایده نو و فکری جدید می تواند از روزمرگی نجات پیدا کرده و دست های عده زیادی را پر از برکت کند گفتن یا علی دیگر می تواند چرخ بزرگ اقتصاد به خواب رفته را به حرکت در آورد و با سرعت زیاد رو به جلو حرکت کنیم.

با ما در گفتگو با محمد جابرزاده انصاری مدیریت لوازم خانگی کاخلر که از سال ۱۳۷۰ کار خود را آغاز کرده است، همراه باشید:

آیا دولت می تواند با کوچک کردن اختیارشان و واگذاری به بخش خصوصی به این بخش کمک کند؟

اگر کارها را دولت به بخش خصوصی واگذار کند و فقط نظارت داشته باشد و از سنگ اندازی برای پیشرفت و ارتباط بین الملل را جلوگیری کند قطعا می تواند راه گشایی خوبی برای رسیدن به اهداف اقتصادی باشد، همان گونه که با ایجاد برجام توانست رابطه بین الملل را بهتر کند.

چگونه از فرصت کسب و کارشناسایی می کنید و از آن بهره می گیرید؟

ما همیشه عادت کرده ایم مشکلات را ببینیم، فرصت ها همیشه موجود می باشند ما باید در هر زمانی تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و از فرصت ها استفاده کنیم.

راهکار شما برای گذر از این تنگنای جامعه چگونه است؟

آموزش، ایجاد انگیزه، رهبری مناسب، ایجاد تحول

ما اگر بتوانیم با آموزش جوانان ایجاد انگیزه مثبت کنیم و رهبری مناسب که بتواند ایجاد تحول کند بهترین راهکار است و با باز گذاشتن دست بخش خصوصی می توان از این بن بست خارج شویم.

راهکاری برای جذب سرمایه گذاری بیشتر در بخش های مختلف چیست؟

خیلی وقت ها با داشتن یک ایده مناسب می تواند جذب سرمایه کنیم و پول بسازیم، اگر وام داده شود و ایده نباشد محکوم به شکست است این ایده است که پول می سازد نه پول ایده را.

امروز تاکسی در اولین فرصت که نیاز داشته باشید در دسترس شما هست. البته اینترنتی و قیمت بی نهایت باصرفه تری خواهد داشت فکر می کنید افرادی که این کار را ایجاد کرده اند خودشان حتی یک تاکسی داشتند یا کسانی که بزرگترین گروه هتل ها را در دنیا دارند حتی یک هتل به نام خودشان ندارند پس این ها ایده هستند و شاید در چندین سال اخیر حتی ماشین ها هم بدون راننده خواهند شد و دیگر کسی احتیاج به گواهینامه ندارد و شغل های که بر پایه موبایل و اینترنت استوار نیستند محکوم به شکستند.

 ما الان می بینیم مغازه های که هر چند سال شغل های مختلفی در آن ها افتتاح و بعد نابود می شوند و هیچ نتیجه نخواهد داشت و این بدان معنی است که پشت این سرمایه گذاری ایده وجود ندارد.