آمریکا میدان دار نسل‌کشی در غزه/هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید. امام خمینی (ره)

مرگ بر آمریکا فریادی است که نه فقط دیروز بلکه امروز باید با فریاد بلندتر و با قوت و قدرت سر داده شود؟ زیرا تاریخ عمر ۲۵۰ و چند ساله این دولت نشان می دهد اساس سیاستش افزون طلبی و دست اندازی به منافع و حقوق دیگران است؟ انگار شرط حیاتش را در دست اندازی و افزون طلبی و خودخواهی می داند و در این راه از هر فرصتی استفاده می کند؟

آمریکا میدان دار نسل‌کشی در غزه/هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید. امام خمینی (ره)

مظفر حاجیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مرگ بر آمریکا فریادی است که نه فقط دیروز بلکه امروز باید با فریاد بلندتر و با قوت و قدرت سر داده شود؟ زیرا تاریخ عمر ۲۵۰ و چند ساله این دولت نشان می دهد اساس سیاستش افزون طلبی و دست اندازی به منافع و حقوق دیگران است؟ انگار شرط حیاتش را در دست اندازی و افزون طلبی و خودخواهی می داند و در این راه از هر فرصتی استفاده می کند؟ آمریکایی ها امنیت داخلی خود را وابسته به دست اندازی به کشورهای جهان و تصرف مناطق نفوذ فراوان می داند و این سیاست ثابت آنهاست! امام آمریکا را دشمن شماره یک بشر و محرومان معرفی کردند و از آنزمان تا امکروز همه دیده ایم که در کشورها زیادی وارد شده و میلیونها انسان را به خاک و خود کشیده و از هستی ساقط نوده است! او برای سیطره سیاسی و فرهنگی و نظامی خویشس بر جهان زیر سلطه از هیچ جنایتی دریغ نمی کند چنانچه در سالهای اخیر این خوی استکباری را در افغانستان، عراق، سوریه و … و امروز در فلسطین مظلوم آشکارا به نمایش گذاشته است؟ حضور نظامی و تسلیحاتی و پیاده کردن نیرو و آوردن ناوهای غول پیکر و راه نسل کشی را برای صهیونیستها باز کردن یعنی شراکت آمریکا در کشتار انسانهای بیگناه و دامن زدن به نسل کشی‌های بی منطقی که احساساسات جهانیان را بر انگیخته است و می رود تا همه فریادهای مردم دنیا بر سر آمریکا فرود آید و انشاالله این فریادهای حمایت از حق و تنفر از باطلی آمریکایی صهیونیستی آنها را پائین خواهد کشید و نابودشان خواهد کرد! البته بخشی از تشویق و ترغیبهای آمریکا به جنگ و جنگ طلبی به علت اینست که اقتصاد آمریکا به فروش تسلیحات نظامی متکی است و برای ادراه خود نیازمند وجود جنگ کشتار است تا بتواند خود را اداره کند؟ در نسل کشی امروز در غزه، با اینکه به‌ظاهر رژیم صهیونیستی نسل‌کشی می‌کند، اما صحنه‌گردان آمریکاست و سنتکام فرماندهی اتاق جنگ را در تل‌آویو بر عهده دارد و راه نسل کشی را او هموار می کند؟ چنانچه آنتونی بلینکن وزیر آمور خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با حضور در جلسه کمیته کمک‌های خارجی مجلس سنا درباره کمک‌های نظامی ۱۰۶ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی سخنرانی کردند. حامیان فلسطین و معترضان به جنگ نیز با آغشتن دستان خود به رنگ خون و سر دادن شعارهایی همچون «حمایت از نسل‌کشی مردم غزه را متوقف کنید»، «قتل‌عام در غزه را متوقف کنید» و «کودکان غزه را نجات دهید» اعتراض خود را نسبت به رویکرد یک جانبه آمریکا در قبال فلسطین نشان دادند. شماری از معترضان به کمک‌های نظامی آمریکا به ارتش رژیم صهیونیستی و بمباران شدید نوار غزه با حضور در جلسه سخنرانی بلینکن در سنا، اعتراض خود را به رویکرد آمریکا در قبال درگیری میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی نشان دادند.

تردیدی نیست که آمریکا بحران آفرین اصلی در عرصه بین الملل و با برهم زدن ثبات و امنیت در نقاط مختلف جهان به دنبال حفظ قدرت دلار است. آری، آمریکا به دنبال بحران آفرینی دائمی در عرصه بین الملل است و با توجه به نمونه‌های متعدد از جنگ افروزی آمریکا در دهه های گذشته می توان اثبات کرد این کشور برای بقا چاره ای جز ایجاد بحران و کلید زدن درگیری در عرصه بین المللی پیش روی خود نمی بیند.

همانطور که اشاره شد علت این بحران آفرینی های آمریکا واماندگی اقتصاد اوست. همه دنیا واقف هستند اقتصاد آمریکا بر پایه بحران تعریف شده و متکی بر فروش تسلیحات نظامی است. فروش سلاح و کلید خوردن جنگ‌های متعدد در نقاط مختلف جهان باعث می شود آمریکا از سویی سلاح بفروشد و از سوی دیگر خود را در ظاهری ادعایی به عنوان مدیریت بحران وارد عمل کند. آمریکایی ها در ظاهر تلاش می کنند ماهیت خود را به افکار عمومی جهان این گونه القا کنند که مایلند با شعار ادعایی دفاع از حقوق بشر پرچمدار مدیریت بحران های بین المللی باشند، در حالی که جز مداخله در آمور ملت ها کاری نمی کنند.

آمریکا بحران آفرین اصلی در عرصه بین الملل و با برهم زدن ثبات و امنیت در نقاط مختلف جهان به دنبال حفظ قدرت دلار است. واشنگتن قصد دارد با کاهش ارزش پول سایر ملت ها ناشی از جنگ افروزی، به صورت مصنوعی هژمونی دلار را در اقتصاد بین الملل حفظ کند.

 آمریکا سال هاست پول بدون پشتوانه چاپ می کند، زیرا خوب می داند در زمان جنگ‌های منطقه‌ای و بین المللی تقاضا برای کالا کم می شود و دیگر نیاز نیست دلار از پشتوانه طلا برخوردار باشد؛ به همین دلیل بحران زایی برای آمریکا موقعیت هژمونیک ایجاد می کند. تردیدی وجود ندارد که آمریکایی ها در تاریخ ۲۵۰ و چند ساله ساله خود دست کم ۱۲۰ جنگ به پا کرده و تقریباً هر دو سال یک بار در نقطه‌ای از جهان بحران کلید زده اند. به نظر می آید مخالفت با جنگ طلبی و ایجاد بحران به وسیله آمریکا باید درعرصه بین الملل به موضع گیری جهانی تبدیل و اعتبار و حیثیت پوشالی آمریکا نزد افکار عمومی خدشه دار شود.

اقتصاد آمریکا متکی به جنگ و درگیری است و بدون جنگ افروزی فرو می پاشد. امروز آمریکا به واسطه چاپ حجم عظیمی از دلار بدون پشتوانه بالغ بر ۶۰ تریلیون دلار بدهی دارد و واشنگتن به مردم خود بالغ بر ۳۰ تریلیون دلار بدهکار است.

اقتصاد آمریکا بدهکار و فروپاشیده است، لذا چاره ای جز ایجاد بحران ندارد و با بحران زایی می تواند زیست کند. به تعبیری دولت آمریکا مانند بچه پولداری است که چک بی محل می کشد، خوب زندگی و مدام تلاش می کند چک ها وصول نشوند اما به لطف خدا و ابراز تنفر جامعه جهانی او محکوم به فناست و دیری نخواهد پایید که حکومت باطل آمریکا فروپاشیده خواهد شد و دنیا نفسی راحت خواهد کشید.

مظفر حاجیان