تولیدی » روزنامه سراسری کیمیای وطن » سرمقاله » مظفر حاجیان » یادداشت و سرمقاله
کد خبر : 1039239
یکشنبه - 9 اردیبهشت 1403 - 09:34

آمریکا در التهاب دانشجویی

دنیا می‌داند آنچه در غزه گذشته است؟ کشتار بی رحمانه ای که در غزه انجام شد و دهها هزار نفر زن و مرد و کودک و جوان نوجوان به خاک و خون کشیده شدند با چراغ سبز حکومت مستکبر و شیطان صفت آمریکا صورت گرفته است، البته نه فقط چراغ سبز او بلکه با حضور و پشتیبانی و حمایت و هدایت آمریکائیها و تسلیحاتی رایگان و کمکهای مالی آشکار و پنهان آنها بوقوع پیوسته است! اما امروز قشر تحیلکرده آمریکا نیز متوجه این ظلم و نسل کشی شده است و احساس حقارت و سرشکستگی می‌کند؟

آمریکا در التهاب دانشجویی

 مظفر حاجیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دنیا می‌داند آنچه در غزه گذشته است؟ کشتار بی رحمانه ای که در غزه انجام شد و دهها هزار نفر زن و مرد و کودک و جوان نوجوان به خاک و خون کشیده شدند با چراغ سبز حکومت مستکبر و شیطان صفت آمریکا صورت گرفته است، البته نه فقط چراغ سبز او بلکه با حضور و پشتیبانی و حمایت و هدایت آمریکائیها و تسلیحاتی رایگان و کمکهای مالی آشکار و پنهان آنها بوقوع پیوسته است! اما امروز قشر تحیلکرده آمریکا نیز متوجه این ظلم و نسل کشی شده است و احساس حقارت و سرشکستگی می‌کند؟ در این ایام دانشجویان دانشگاههای مختلف آمریکا برای احیای آبروی ملت آمریکا به حرکت در آمده‌اند و دست به اعتراض اقدامات و دست داشتن در نسل کشی‌های اسرائیل را توسط حکام ظالم کشور خودپرداخته اند و روز به روز بر جمعیت معترضان اضافه شده و جمعیت‌ها قوی‌تر وارد عمل شدند هر چند عده زیادی از آنها دسگیر و بیرحمانه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و در وسط دانشگاهها بسیاری از آنها دستگیر و با کتک‌های زیاد روانه زندان شدند؟ آری، در آمریکای مدعی مهد آزادی فریاد دانشجویان معترض و حامی عزه مظلوم به خاک و خون کشیده می‌شوند و چشم و گوش دنیا کر و لال و نابینا شده است! دنیایی که اگر اقدامی بسیار ضعیف‌تر رفتاری مشابه داشتند را مورد تهاجم سخت رسانه‌ای و سیاسی قرار می‌دادند این بار خفه خون گرفته است و خود را به نفهمی زده است حتی برخی بجای حکومت آمریکا دانشجویان را مورد هجمه قرار داده‌اند؟

 دانشجویان امریکایی در حمایت از مردم مظلوم غزه و علیه جنایات اسرائیل تجمعات متعددی را در روزهای گذشته برگزار کرده‌اند و چون با ورود نیروهای نظامی به داخل دانشگاه‌ها و خشونت پلیس امریکا و موج دستگیری‌های پر تعداد و ضرب و شتم دانشجویان در داخل دانشگاه مواجه شدند، دانشجویان دیگری از سراسر جهان هم حالا در حال همراهی با آن‌ها هستند، خصوصاً در اروپا نیز همچون امریکا، صحنه‌هایی سرشار از خشونت، از رفتار پلیس با دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی ثبت شد که برگ جدیدی از رسوایی امریکا و اروپا در دروغگویی پیرامون آزادی بیان و آزادی تجمعات اعتراضی را رقم زد.التهاب امروز آمریکا حاصل عملکرد سالها ظلم و خشونت دولت آمریکاست که جوانان پرشود آمریکایی آن را مورد انتقاد و اعتراض قرار داده‌اند. در روزهای گذشته دانشجویان دانشگاه‌های اروپا و امریکا در حمایت از مردم فلسطین تجمعات گسترده‌ای برگزار کرده بودند که با سرکوب نیروهای نظامی امریکا مواجه شد. این تجمعات در دانشگاه‌های معروف امریکا از جمله کلمبیا، آستین و هاروارد برگزار شد و تجمعات گسترده‌ای شکل گرفته بود که با ورود نیروهای نظامی به درگیری شدید کشیده شد. دانشجویان خواستار پایان وحشی‌گری و نسل‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین هستند. در برخی از دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌های علمی و کارمندان نیز به جمع دانشجویان پیوسته‌اند که بسیاری از اساتید نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و حتی دستگیر شدند حالا دانشجو و استاد آمریکایی دست در دست هو وارد عمل شده‌اند تا به اسرائیلی و نسل کشی او و حکومت کشور خود نیز اعتراض کنند که این حرکت می‌تواند طبل رسوایی سردمداران آمریکایی را بیش از پیش به صدا در آورد و افکار عمومی دنیا را متوجه خود و حقایق نماید.

 دانشگاهیان کشورهایی که در راستای دفاع از غزه و محور مقاومت علیه استکبار و ایادی آن رژیم صهیونیستی که امروز در غزه فاجعه‌آفرینی می‌کند، اعتراض کرده‌اند، اقدام شجاعانه و بسیار تحسین‌برانگیزی را انجام دادند که این نشان می‌دهد وارد مرحله امت واحده جهان می‌شویم، امت واحد جهانی که بر محورعدالت خواهی برقرار خواهد شد و جوانان پرچمدار این عدالتخواهی خواهند بود. قیام و حرکت اعتراضی دانشجویان آمریکا و اروپا نشان دهنده این است که امروز جبهه معرفت، دانش و دانایی در مقابل جبهه جهل و نادانی قرار گرفته و فارغ از هرگونه مرزبندی جغرافیایی حول محور عدالت‌خواهی جمع شده‌اند و نویدبخش آینده درخشان برای جهانیان خواهند بود.

بی تردید حرکت دانشجویان غربی پوچی ادعای نظام استکبار را که مدافع دانشجوست نشان داد و دنیا بخوبی فهمید که آمریکا هیچ تقیدی در عمل به شعارهای زیبایش ندارد و شعار دموکراسی و آزادی بیان در آمریکا جز حرف نیست و در عمل اجازه هیچ حرکت آزاد اندیشانه داده نخواهد شد؟ اعتراض عملی این دانشجویان نشان می‌دهد که دانشجو و دانشگاهی ظلم را تحمل نکرده و در مقابل آن صف‌آرایی می‌کند، امید است این تلاش‌ها به نتیجه برسد و ما شاهد جهانی عاری از ظلم و ستم باشیم.

 در کشوری که رسانه‌های اصلی دست صهیونیست‌هاست، یک دفعه جمعیتی از جوانان و دانشجویان از عملیات حماس حمایت می‌کنند و به عملکرد امریکا در قبال غزه و فلسطین انتقاد دارند؛ بنابراین این مسئله اهمیت بسزایی دارد و چه بسا شرایط را تغییر دهد و بتواند نگاه دنیا را اصلاح کند و حکوت ظالم آمریکا را به جهانیان معرفی کند. دانشجویان دانشگاه هاروارد و کلمبیا نماینده اکثریت جوانان امریکایی هستند، بسیاری از والدین دانشجویان معترض، درون حکومت امریکا مشغول هستند و در واقع این دانشجوها، آقازاده‌های امریکا هستند و این مسئله‌ای بسیار مهم است! و مهمتر اینکه اقدام هوشیارانه اعتراضی دانشجویان آمریکایی مورد حمایت در کشورهای مختلف از جمله در دانشگاههای ایران قرار گرفته است و می‌رود تا پیوندی امید آفرین بین دانشجویان آمریکایی با سایر کشورها برقرار کند تا نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

مظفر حاجیان