تولیدی » سیاست خارجی » سیاسی » گزارش-مصاحبه » نفیسه الله دادی
کد خبر : 507281
شنبه - 12 آبان 1397 - 15:26

آمریکا با تحریم به اهداف سیاسی خود نمی‌رسد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برپایی باشکوه مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: خدا را شاکریم که انسان‌های آزاده جهان و شیفته اباعبدالله‌الحسین از تحمل هیچ‌گونه سختی ابا نکردند و بیش از ۱۷ میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند که ۲ میلیون نفر از آنان ایرانی بودند.

آمریکا با تحریم به اهداف سیاسی خود نمی‌رسد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به دزدی بیت‌المال از سوی برخی اظهار داشت: عده‌ای خیال می‌کنند اگر بتوانند پولی را غارت کنند و بدزدند، فرصتی برای آنهاست؛ اما ای بدبخت! قیامتی در پیش است. آنهایی که به جان بیت‌المال می‌افتند و فرار می‌کنند باید بدانند از دست قیامت نمی‌توانند فرار کنند. بعضی خیال می‌کنند بیت‌المال حساب و کتاب ندارد؛ در حالی که دزدی از بیت‌المال خطرناک‌تر از دزدی از جیب یک فرد است. روایت است در حکومت امام زمان(عج) انسان‌هایی که زکات نمی‌دهند، اعدام می‌شوند. دزدی از بیت‌المال، دزدی از پولی است که حیات جامعه مسلمین به آن وابسته است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به برپایی باشکوه مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: خدا را شاکریم که انسان‌های آزاده جهان و شیفته اباعبدالله‌الحسین از تحمل هیچ‌گونه سختی ابا نکردند و بیش از ۱۷ میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند که ۲ میلیون نفر از آنان ایرانی بودند.
آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه سرنوشت آمریکا، اسرائیل، وهابیت و هر ستمگری به طور قطع سقوط، نابودی، رسوایی و سرنگونی است، تصریح کرد: این جانیان فکر می‌کنند می‌توانند به این مقاومت‌ها پایان دهند؛ اما مطمئنا این آرزو را به گور خواهند برد. به ترامپ می‌گویم دوران قلدری و زورگویی رو به افول است و حتی کشورهای اروپایی هم‌پیمان تو هم دیگر خسته شده‌اند. آمریکا می‌خواهد کشورهای پایبند به قانون را مجازات کند که این روش پیامدهای بسیار بدی برای نظم جهانی دارد و قطعا آمریکا روزبه‌روز منفورتر و منزوی‌تر می‌شود.
آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه امروز هیچ کشوری به جز چند رژیم منطقه‌ای از اقدامات آمریکا حمایت نمی‌کند، گفت: امکان اینکه آمریکا بتواند به اهداف اقتصادی خود برسد، بسیار ضعیف است؛ اما به اهداف سیاسی خود از این تحریم‌ها قطعا نمی‌رسد. اولین بار است که اروپایی‌ها علاوه بر انتشار بیانیه‌ای علیه سیاست‌های آمریکا، مکانیسمی هم برای اجتناب از تحریم‌ها و جبران پیامدهای آنها ایجاد می‌کنند.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: خدا را شاکریم که هرچه از عمر نظام کثیف عربستان سعودی می‌گذرد، این حکومت و وهابیت رسواتر می‌شود. قتل خاشقجی آن هم با آن وضع فجیع، این رژیم سفاک را به کلی منفور کرده است و آمریکا هم سردرگم شده که چه غلطی بکند و از این گاو شیرده باز میلیاردها دلار بگیرد و حمایت کند که در این صورت بر منفوریتش در جهان قطعا افزوده می‌شود.
آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: بهتر است آمریکایی‌ها برای یک بار هم که شده صدقی نشان دهند و این رژیم کودک‌کش را در لیست سیاه قرار دهند و دست از حمایت از این رژیم بردارند و تا این حد سلاح در اختیارش قرار ندهند. تا کی بشنویم که ۱۴ میلیون یمنی از گرسنگی در خطر مرگ هستند و دنیا تماشاچی آن باشد و آمریکا هم جنایت کند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: به دولت پاکستان تذکر جدی می‌دهم که هرچه سریع‌تر مبادرت به آزادی مرزبانان ایرانی کند که توسط گروهک‌های تروریستی ربوده شده‌اند.
آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: در این روزها در رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت‌هایی به مسئولان داده می‌شود که اذهان عمومی را خدشه‌دار و رابطه دولت و مردم را سست می‌کند که باید تکلیف این مسئله روشن شود؛ زیرا مردم سؤال می‌کنند آیا افرادی در سطوح بالای جامعه این‌طور در رفاه و وابسته به دنیا هستند؟
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: بنده نمی‌گویم هرچه در فضای مجازی گفته می‌شود، نظام باید پاسخ دهد؛ زیرا بسیاری از حرف‌های بی‌پایه و اساس هم در این فضا گفته می‌شود که ارزش پاسخگویی ندارد؛ اما گاهی اوقات از مقامی شناخته شده و جایگاهی از نظام چنین نسبت‌هایی به افراد داده می‌شود که باید مشخص شود درست است یا خیر.