استانها » اصفهان » تولیدی » خبر پوششی » زهرا نصیری
کد خبر : 537259
چهارشنبه - 30 آبان 1397 - 14:42
رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

آمار مطلوب ایران در درمان سکته حاد مغزی

رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به اهمیت سکته مغزی و رسیدگی هرچه زودتر به بیماری مطرح شده راه‌اندازی واحدهای درمان سکته مغزی توسط وزارت بهداشت را دردستور کار قرار داد.

آمار مطلوب ایران در درمان سکته حاد مغزی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به اهمیت سکته مغزی و رسیدگی هرچه زودتر به بیماری مطرح شده راه‌اندازی واحدهای درمان سکته مغزی توسط وزارت بهداشت را دردستور کار قرار داد.

شهربانو مظاهری،  تأکید کرد: بیمارستان‌های ۷۲۴ را بشناسید که ۱۱ بیمارستان در حال حاضر در استان اصفهان فعال هستند، این بیمارستان‌ها باید واجد تیم سکته مغزی باشند، سی تی اسکن و شرایط تزریق داروی حل کننده لخته خون را نیز داشته باشند.

وی عنوان کرد: در شهر اصفهان بیمارستان‌های الزهرا، امین، شریعتی، غرضی و کاشانی و در شهرستان‌های دیگر نیز بیمارستان‌های شهید منتظری نجف آباد، گلدیس شاهین شهر، شهید اشرفی و ساعی خمینی شهر، امام خمینی فلاورجان، شهدای لنجان و محمد رسول الله مبارکه از بیمارستان‌های ۷۲۴ هستند، نایین و داران نیز واجد شرایط هستند که بیمارستان ۷۲۴ داشته باشند.

مظاهری تأکید کرد: در کل آمار مطلوبی نسبت به جهان داریم؛ فاصله زمانی ورود بیمار به بیمارستان ۷۲۴ و شروع روند درمان نیز مهم است که در استان اصفهان این زمان زیر ۵۰ دقیقه است که شرایط خوبی دارد که در کل باید زیر یک ساعت باشد و در کشورهای پیشرفته بعضاً زیر نیم ساعت است.