اجتماعی » اقتصاد مقاومتی، اشتغال » برگزیده » خانواده و جوانان » شهری
کد خبر : 45626
سه شنبه - 12 بهمن 1395 - 12:37
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان:

آمارمحرومین استان اصفهان نشان می دهد که برچسب برخورداری شایسته این استان نیست

به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه که فقر را افزایش داده است، سن مراجعه کنندگان به مراکز کمیته امداد اصفهان کاهش یافته است.

آمارمحرومین استان اصفهان نشان می دهد که برچسب برخورداری شایسته این استان نیست

زهرا نصیری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان اصفهان با اشاره به این مطلب که آماده هر گونه شفاف سازی در حوزه فعالیت‌های کمیته امداد هستیم، تاکید کرد: در فضای مجازی بی‌مهری‌هایی به این نهاد شده  است که شایسته نیست.

حمیدرضا شیران، با اشاره به اینکه  با اشاره به اینکه سه هزار و ۲۰۰ نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در استان اصفهان بیمار هستند، افزود: خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد به صورت جدی با مشکل لباس و پوشاک روبرو هستند، در این راستا باید توجه داشت ، فرهنگ مشارکت‌های عمومی برای کمک به مددجویان باید در سطح جامعه گسترش پیدا کند، در حال حاضر بخش عمده‌ای از نگاه کمیته امداد به دست مردم است تا بتوانند به افراد نیازمند امدادرسانی مطلوب داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند بیان داشت: آمار محرومین استان اصفهان نشان می دهد که برچسب برخورداری شایسته این استان نیست.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان،همچنین به پایین آمدن سن مراجعه کنندگان به مراکز کمیته امداد استان اصفهان اشاره کرد و افزود: شرایط اقتصادی کنونی کشور فقر را افزایش داده و در نهایت افراد در سنین پایین نیز به کمیته امداد برای تامین مخارج پناه آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد علاوه بر ارائه خدمات به مددجویان کمک‌هایی را نیز به غیر مددجویان خود داشته است، افزود: بر این اساس ۷۰ میلیون تومان کمک هزینه خرید جهیزیه به غیر مددجویان پرداخت شده است.

شیران با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ مددجویی پشت نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه نیست، اضافه کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری شش میلیارد تومان کمک‌هزینه جهیزیه پرداخت‌شده که سقف این کمک‌ها برای هر فرد نزدیک به چهار میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه طی یک دهه اخیر توانمندسازی و رسیدن به خودکفایی در مددجویان کمیته امداد در دستور کار ویژه قرار گرفته است، بیان داشت: در سال ۹۴ بیش از هفت هزار و ۸۰۰ شغل توسط کمیته امداد ایجاد شده است که با بازرسی‌ها و نظارت‌هایی که انجام می‌شود مراقب هستیم آمار اشتباهی در این زمینه احصا نشود.

وی درآمد صندوق‌های صدقات استان اصفهان در سال جاری را ۲۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: همه این درآمد به مددجویان پرداخت شده است و ریالی از این درآمد علی‌رغم سیاه‌ نمایی‌های انجام شده در محل دیگری هزینه نشده است.