استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 613388
چهارشنبه - 26 دی 1397 - 17:25
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم:

آمادگی جهت همکاری در امر راهداری زمستانی راههای روستایی استان قم

ابوالفضل جمالی در جلسه ستاد مدیریت بحران در بخش سلفچگان قم عنوان کرد: ۸ راهدارخانه تجهیز و افزون بر ۷۰ نفر عوامل راهدار با بهره مندی از ۱۱۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری آماده مقابله با پیامدهای بارش برف در سطح راههای استان قم می باشند.

آمادگی جهت همکاری در امر راهداری زمستانی راههای روستایی استان قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع،در جلسه ستاد مدیریت بحران که در بخشداری سلفچگان تشکیل شد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم از آمادگی کامل جهت همکاری در امر راهداری زمستانی راههای روستایی قم خبر داد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت های راهداری استان در بارش های برف اخیر اظهار داشت: با توجه به تمهیدات به عمل آمده و مدیریت به موقع عوامل و امکانات و همکاری خوب دستگاههای مرتبط، بحمداله در سطح راههای اصلی استان هیچ گونه انسداد جاده ای بوجود نیامد.

وی ادامه داد به دلیل موقعیت کریدوری راههای اصلی استان که عامل ارتباطی ۱۷ استان با مرکز کشور می باشند، هنگام بارش برف و وقوع یخبندان، تمرکز اصلی عوامل و امکانات راهداری بر جلوگیری از ا نسداد محورهای شریانی می باشد.

جمالی در توضیح بیشتر افزود: جهت تسریع در گشایش محورهای روستایی در مواقع بارش برف، تمهیداتی به عمل آمده که امیدواریم بخشداریها در این امر ما را یاری دهند.

وی از آمادگی جهت تهیه و واگذاری مقادیر متنابه (به مقدار لازم) مخلوط ماسه و نمک به بخشداریها خبر داد و گفت: این اداره کل آماده است تا در مواقع پیک بارش برف، تعامل لازم را با بخش خصوصی جهت عملیات برفروبی و نمک پاشی در سطح راهها داشته باشد.

در ادامه این جلسه که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و مسئولان و نمایندگان دستگاههای عضو کارگروه تشکیل شد در خصوص پیش بینی های اعلامی هواشناسی و احتمال وقوع بارش های سنگین برف و یخبندان (در روزهای پایانی هفته جاری) و تمهیدات لازم بحث و گفتگو شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در ادامه این جلسه تصریح کرد: از جمله تمهیدات لازم که در امر مدیریت تصادفات جاده ای به منظور کاهش تلفات باید بعمل آورد اطفا حریق حاصله از برخی تصادفات منجر به آتش سوزی می باشد.

وی افزود: طی سالیان گذشته این اداره کل، نسبت به تجهیز خودروهای امداد جاده ای به کپسول های اطفاء حریق اقدام نمود که امیدواریم جهت شارژ سالیانه آنها نیز تمهیدات لازم بعمل آید.

جمالی خاطر نشان ساخت: تجهیز تمامی خودروهای امداد و نجات جاده ای به کپسول های اطفاء حریق
می تواند تسریع در اطفا به موقع حریق حاصله از تصادفات را میسور سازد.