آلبوم “هنوز آواز” رونمایی شد

“هنوز آواز” نام آلبوم جدید استاد علی‌اصغر شاهزیدی است که با حضور هنرمندان موسیقی اصفهان و ایران در هنرسرای خورشید رونمایی شد.

آلبوم “هنوز آواز” رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، در این آلبوم شهرام میرجلالی نوازندگی تار و محمود رفیعیان نوازندگی تنبک را بر عهده داشته‌اند. علی‌اصغر شاهزیدی در سال ۱۳۲۷ در شهر اصفهان متولد شد. پدر او که با موسیقی آشنایی داشت، بستر فعالیت فرزند خود در این حوزه را فراهم کرد و او از کودکی در محضر اساتید مختلف به فراگیری آواز پرداخت.

شاهزیدی در سال ۱۳۶۹ اولین آلبوم رسمی خود را با نام “چرخ گردون” به آهنگ‌سازی علی تجویدی و تنظیم فریدون شهبازیان منتشر کرد که مورد اقبال عوام و تأیید خواص قرار گرفت. دومین آلبوم او به نام “سروش آسمانی” نیز نزد اهالی موسیقی و علاقمندان جایگاهی ویژه یافت.
برگزاری کنسرت‌های متعدد در داخل و خارج از کشور از جمله کنسرت بداهه‌خوانی در تالار وحدت تهران با همراهی ساز جلیل شهناز و جهانگیر ملک و کنسرت ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان در کاخ چهلستون اصفهان از جمله فعالیت‌های شاخص شاهزیدی است.
دبیر شورای موسیقی هنرسرای خورشید سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در آیین رونمایی از آخرین آلبوم استاد علی‌اصغر شاهزیدی با نام «هنوز آواز» اظهار داشت: این مراسم صرفاً آیینی برای معرفی این آلبوم نیست، بلکه پاسداشتی برای مقام هنر و هنرمند در وانفسای موسیقی و وضعیت فعلی اجتماعی است.
سعید شریعت با بیان اینکه منش موسیقی‌دان‌هایی چون علی‌اصغر شاهزیدی و دیگران کارگاه آموزشی اخلاق و برادری برای ما هنرجویان است، افزود: این آوازهای بی‌بدیل بدون دلیل شکل نمی‌گیرد و خوشحالیم که از محضر چنین بزرگانی تلمذ می‌کنیم.
او ادامه داد: معمولاً در انتشار آلبوم‌ها کمتر یادی از نوازندگان می‌شود، اما امیدوارم جامعه ما قدر نوازنده‌ کم‌نظیری مانند شهرام میرجلالی را بداند. همچنین تنبک‌نوازی محمود رفیعیان و همکاری او با بزرگان یادآور سبک اساتیدی چون ملک و افتتاح است.
علی جهاندار خواننده موسیقی سنتی ایران نیز در این آیین گفت: خداوند لطفی به استاد شاهزیدی عطا کرده و آن درک و فهم وادی موسیقی است که باعث شده کارش را درست انجام دهد.
این خواننده موسیقی سنتی خاطرنشان کرد: زیبایی هنر به این است که نمی‌توان آن را تمام کرد و مانند موجی است که هر هنرمند آن را به جایی می‌رساند و تحویل افراد بعدی می‌دهد.
او با بیان اینکه ما ایرانی‌ها باید به داشتن تاج، شاهزیدی و کسائی به خود ببالیم، افزود: آثار بیشتر خوانندگان را بررسی کرده‌ام و آواز‌خوان‌ها را می‌شناسم و به جرأت می‌گویم که شاهزیدی یکی از کم‌نظیرترین آوازخوان‌ها است.