سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 427243
چهارشنبه - 21 شهریور 1397 - 09:48
کارگردان نمایش:

«آقای رییس جمهور» به فجر می‌‌رود/برنامه تئاترهای گیلان در ایام محرم

نائب رییس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان از ارسال نمایش «آقای رییس جمهور» برای اجرا به دبیرخانه جشنواره فجر خبر داد.

«آقای رییس جمهور» به فجر می‌‌رود/برنامه تئاترهای گیلان در ایام محرم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از بهمن صادق حسنی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان گفت: به تازگی جشنواره مریوان را پشت سر گذاشتیم و من هم در آن جشنواره دبیر اجرایی بودم. الان هم درگیر یک کار صحنه‌ای هستم که چند مرتبه‌ای البته به اجرا رسید و تصمیم دارم یک مرتبه دیگر در ۱۰ شب آن را در لاهیجان به صحنه ببرم.

عضو هیئت رییسه انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان درباره نمایش «آقای رییس جمهور» گفت: این نمایش نوشته هلن خانزاده است که در ژانر اجتماعی اجرا می‌شود و تصمیم دارم آن را برای جشنواره فجر نیز ارسال کنم. نمایش دارای دو بازیگر است و ان‌شاءالله با آمادگی کامل برای بازبینی ارسال می‌کنیم.

صادق حسنی با اشاره به اینکه  نمایشنامه دیگری به نام «ترانه سپیدرود» در دست نگارش دارد، گفت: الان وضعیت تئاتر در استان گیلان خوب است، اجراهای خوبی شبانه به صحنه می‌رود هر چند نیاز به حمایت بیشتری به لحاظ اقتصادی هنرمندان دارند و خیلی از هنرمندان دغدغه‌شان مسائل مالی و غم نان است.

وی درباره مکان‌های اجرای نمایش‌ها در استان گیلان گفت: در شهرهای مختلف استان گیلان مجتمع‌های فرهنگی وجود دارد، خیلی از شهرها دو تا سه سالن دارند. سالن‌های اختصاصی و پلاتوهای اختصاصی هم به طور مخدود ساخته شده است، به طور مثال حسن معجونی سالن هامون را دارد و خیلی هم اجراهای خوب و مرتبی در آن روی صحنه می‌رود.

صادق حسنی یادآور شد: خود آموزشگاه‌ها نیز پلاتوهای کوچک هنرجویی دارند اما بهرحال بیشتر سالن‌ها فعال هستند و تا شب گذشته می‌توانم بگویم که در استان گیلان ۸ نمایش به صحنه بود. امیدواریم سیاست‌های جدید رییس مرکز هنرهای نمایشی باعث شود وضعیت تئاتر در شهرهای مختلف بهبود یابد.

وی با اشاره به تماشاگران تئاتر در شهرهای استان گیلان گفت: در صورتی که کارها خوب و با کیفیت اجرا شوند مطمئنا تماشاگر هر جا که باشد جذب می‌شود خیلی از شهرهای گیلان هم تماشاگران پر و پاقرص تئاتر دارد.بنابراین هر چیز در وهله اول بستگی به نحوه اجرا و قدرت تیم اجرایی دارد البته در خیلی شهرها هنوز تئاتر خوب جا نیافتاده است.

صادق حسنی درباره برنامه‌های محرم در استان گیلان گفت: برای ایام محرم ما یک همایش تئاترهای دینی و عاشورایی داریم که فکر می‌کنم در شهرهای رشت و لاهیجان اجرا شود. نمایش آیینی دفن شهدا هم هر ساله اجرا و نمایش محیطی نیمروز عاشورا هم به مدت ۸ تا ۹ سال است در لاهیجان اجرا می‌شود. چند کار هم از شهرداری رشت با حمایت سازمان فرهنگی هنری اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/