استانها » تولیدی » خبر پوششی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 671276
شنبه - 25 اسفند 1397 - 15:55
مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

 آغاز طرح تشدید و نظارت های بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان همدان در ایام نوروز ۹۸

«دکتر محمودرضا رسولی» از آغاز فعالیت اکیپ های ثابت و سیار این اداره کل در طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز ۹۸ خبر داد.

 آغاز طرح تشدید و نظارت های بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان همدان در ایام نوروز ۹۸

به گزارش پایگاه خبری ربیع، «دکتر محمودرضا رسولی» از آغاز فعالیت اکیپ های ثابت و سیار این اداره کل در طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز ۹۸ خبر داد.

 «دکتر محمودرضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استان گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی در ایام نوروز از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: بمنظور حفظ سلامت و امنیت غذایی هم استانی ها و مسافرین نوروزی اکیپ های ثابت و سیار نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان های همدان همزمان با سراسر کشور، ساماندهی و تجهیز شده اند.

این مقام مسئول گفت: تعداد ۱۰ اکیپ ثابت و ۱۸ اکیپ سیار، متشکل از کارشناسان این اداره کل در دو نوبت صبح و عصر به تعداد ۵۴ نفر پرسنل در روز، نظارت های بهداشتی بر عرضه مواد خام دامی را در جای جای استان همدان بر عهده خواهند داشت.

وی افزود: در این طرح تمامی اماکن تولید، پخش، بسته بندی، قطعه بندی و عرضه مواد خام دامی شامل: رستوران های بین راهی، درون شهری، سردخانه های نگهدارنده مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت قرمز و سفید، تهیه غذاها، هتل ها و مهمانسراها بطور مستمر و منظم بازدید و کنترل خواهد شد.

«دکتر رسولی» افزود: شهروندان ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضای گوشت های بسته بندی شده، از خرید گوشت و آلایش دامی فاقد بسته بندی، مهر و لیبل دامپزشکی و یا فرآورده های خام دامی منجمد و غیرمنجمد با برچسب مخدوش خودداری کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و حضور گردشگران در استان همدان، نظارت مداوم بر مواد خام دامی در راستای ارتقاء سطح بهداشتی جامعه و  ایجاد امنیت غذایی را ضروری دانست و افزود: تعداد ۳۰۰ ناظر بهداشتی دامپزشکی بر رستوران ها و واحدهای طبخ غذا در استان نظارت دارند تا شهروندان و مسافران نوروزی با اطمینان خاطر از عرضه کامل بهداشتی غذا در ایام تعطیلات نوروزی استفاده و بهره کافی را ببرند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: هم استانی ها و مسافرین نوروزی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه مواد غذایی با منشأ دامی با تلفن ۱۵۱۲ «سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی» در سراسر استان تماس حاصل نمایند.