استانها » البرز
کد خبر : 455137
یکشنبه - 8 مهر 1397 - 21:52
مدیر جهادکشاورزی کرج خبر داد

آغاز سرشماری زنبورستان‌های کرج همزمان با سراسر کشور

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرج گفت: همزمان با سراسر کشور طرح سرشماری زنبورستان‌های کرج در دستور کار قرار گرفته و تا ۳۰ مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

آغاز سرشماری زنبورستان‌های کرج همزمان با سراسر کشور

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس در کرج، عبدالرضا روشن‌نژاد امروز در جمع خبرنگاران از آغاز طرح سرشماری زنبورستان‌های کرج همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح تا ۳۰ مهر ماه ادامه خواهد داشت که خواهشمندیم زنبورداران در اجرای این طرح همکاری کافی داشته باشند.
وی افزود: در این سرشماری اطلاعاتی همچون کلنی، میزان تولید عسل و سایر فرآورده‌های کندو نظیر ژل رویال، برهموم، گرده‌گل و سایر مشخصات زنبورداران مطابق فرم‌های مربوطه توسط نماینده اداره امور دام شهرستان و سایر مسئولان مربوطه اخذ می‌شود.
مدیرجهادکشاورزی کرج از حضور ۱۸۷ بهره‌بردار در صنعت زنبورداری این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: براساس آخرین آمارگیری در سال ۹۶، بالغ‌بر ۲۱ هزار کلنی زنبور عسل در سطح شهرستان کرج وجود دارد و از این تعداد کلنی زنبور عسل، ۱۴۶ تن عسل و سایر فرآورده‌های کندو تولیده شده است.
روشن‌نژاد با اشاره به ارزش اقتصادی و تأثیر زنبور عسل در گرده‌افشانی که منجر افزایش تولید محصولات کشاورزی می‌شود، تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرج از ابتدای سال ۹۷ تاکنون طی دو مرحله اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی زنبورداری ویژه عشایر و سایر بهره‌برداران کرده است که امیدواریم این اقدامات به توسعه صنعت زنبورداری استان البرز کمک کند.
انتهای پیام/۳۳۹۳