استانها » البرز
کد خبر : 835159
یکشنبه - 31 شهریور 1398 - 14:13

آغاز سال تحصیلی جدید در البرز با حضور ۴۴ هزار دانش آموز پایه اولی

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: سال تحصیلی جدید ۴۴ هزار دانش آموز البرزی پس از برپایی جشن شکوفه ها در کلاس اول مشغول به تحصیل می شوند.

آغاز سال تحصیلی جدید در البرز با حضور ۴۴ هزار دانش آموز پایه اولی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز صبح امروز در حاشیه آئین غنچه ها و شکوفه ها که با حضور مسؤولین استانی و شهرستانی به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در مدرسه شایستگان برگزار شد، گفت: اصلی ترین رویکرد آموزش و پرورش، اجرای سند تحول بنیادین است که امسال برای نخستین بار در تمام مدارس استان اجرایی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز مهم ترین عامل ارتقای کیفیت آموزش در مدارس را تولید محتوا دانست و ادامه داد: یکی دیگر از این عوامل، فضای مدرسه است که برای شاداب سازی فضا، امکانات و تجهیزات و هوشمندسازی مدارس تلاش های فراوانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت دانش افزایی همکاران فرهنگی بیان کرد: در بخش آموزش نیروی انسانی اقداماتی انجام شده و در طول سال تحصیلی نیز، ارتقای مدیریت و انتخاب مدیران شایسته با هدف اثربخشی کیفی صورت می گیرد. سال تحصیلی جدید در مجموع با حضور قریب به ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم آغاز می شود.

قاسمی مطرح کرد: از تعداد ۲۵۳ هزار نفر دانش آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در مقطع ابتدایی ۴۴ هزار دانش آموز پس از برپایی جشن شکوفه ها در کلاس اول مشغول به تحصیل می شوند و ۱۳ هزار دانش آموز نیز در پایه پیش دبستانی سال تحصیلی را آغاز می کنند.

وی افزود: در مقطع ابتدایی ۶ هزار و ۷۰۰ کلاس درس آماده پذیرایی دانش آموزان است. همچنین قریب به ۱۰ هزار نفر از ۲۵ هزار نفر نیروی فرهنگی آموزش و پرورش استان در مقطع ابتدایی مشغول به کار هستند که حدود هفت هزار نفر در بخش آموزش و بقیه به عنوان کادر اجرایی، دفتری و مدیریتی فعالیت می کنند.

قاسمی با بیان اینکه حدود ۲۷ هزار دانش آموز اتباع بیگانه در استان مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: یک واحد آموزشی در ساوجبلاغ افتتاح شد و از طریق کمیساریای عالی قول احداث چهار واحد آموزشی دیگر نیز گرفته شده تا در حوزه اتباع بیگانه از نظر فضای آموزش مؤثر باشد.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۴/س/