گزارش ربیع از دوازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی

آغاز دوره جدید بازاریان سیاستمدار

دوازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی صبح پنجشنبه ۱۵آذر در مجتمع آدینه تهران برگزار شد.

آغاز دوره جدید بازاریان سیاستمدار

به گزارش پایگاه خبری ربیع، این مجمع با شعار احیای مدیریت جهادی و حل مشکلات کشور با مسئولیت پذیری حزبی آغاز به کار کرد. در ابتدا سیدمصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی سخنرانی کرد. وی با بیان اینکه نقد علمی و سازنده کمک شایانی را به کشور می‌کند، اظهار داشت: اهمیت دادن به فعالیت‌های تشکیلاتی برای رسیدن به تحلیلی جامع از اوضاع کشور است.

پس از سخنرانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری۹۶، نماهنگی از فعالیت‌های حزب مؤتلفه اسلامی در دوره یازدهم قدیمی‌ترین حزب سیاسی موجود پخش شد و بعد از آن نیز، محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گزارش عملکرد این حزب از سال ۹۴تا۹۷ را ارائه داد.

چوب لای چرخ دولت نمی‌گذاریم

حبیبی با بیان اینکه حزب مؤتلفه اسلامی خود را از انصار ولایت می‌داند، اظهار داشت: ما مصلحت نظام را به مصلحت جریان انقلابی و مصلحت جریان انقلابی را به مصلحت حزب ترجیح دادیم. در حزب مؤتلفه اسلامی مشکل مالی نداریم؛ بحران مالی داریم. اما با چنگ دندان حزب را حفظ می‌نماییم.

وی با بیان اینکه هیچوقت ارتباطمان را با دولت‌ها قطع نکردیم، افزود: ما پشتیبان اصولی دولت‌ها هستیم. اگر خوب کار کنند تایید می‌کنیم و اگر بد کار کنند، انتقاد می‌نماییم اما چوب لای چرخ دولت نمی‌گذاریم. قاچاق سهم مهلک اقتصاد کشور است و دستگاه‌ها در رابطه با مبارزه با قاچاق موفق نبودند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه جوانگرایی معقول در حزب حداقل از ۱۸سال پیش در زمان حیات مرحوم عسگراولادی شروع شده است، تاکید کرد: هر نوع جوانگرایی معلوم ننیست معقول باشد. در حال حاضر معدل سنی اعضاء حزب نسبت به زمان شروع جوانگرایی، حدود ۱۰سال کاهش یافته است. بسیاری از موقعیت‎های مدیریتی در حزب به جوانان سپرده شده است.

وی تصریح کرد: به نظر تشکیلات ما تیم اقتصادی دولت فعلی عملکرد مطلوبی تاکنون نداشته است و با تقدیر از نقاط قوت دولت، در اداره امور کشور، چنانچه تجدیدنظر اساسی در ترکیب این تیم و برخی مبانی سیستمی اقتصاد به عمل نیاورد، مشکلات مردم افزایش پیدا خواهد کرد. موضوع مهم غیر از ترکیب، نوع باور گروه اقتصادی دولت است که به نظر ما ایرادات مهمی به همین باور وارد است.

حبیبی با انتقاد از اصلاح طلبان مجلس گفت: در مجلس شورای اسلامی عده قابل توجهی از نمایندگان در خدمت به مردم مفتر به ارائه خدماتی بوده‌اند ولی برخی از نمایندگان نه تتنها در ارائه این خدمت کارنامه قابل قبولی ندارند بلکه در مواردی نسبت به رای مردم امانت داری کامل به عمل نیاورده‌اند. اینکه در فراکسیون امید تصمیم گرفته می‌شود سه وزیر را در یک مقطع زمانی استیضاح کنند و خود پیشنهادکنندگان در موقع تشکیل جلسه استیضاح به استیضاح همان سه وزیر رای ندهند، علامت عدم امانت داری است.

پس از نطق دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، نماهنگی درباره شهدای این حزب پخش شد. پس از آن نیز آیت الله حسینی بوشهری، نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به عنوان سخنران اصلی مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی شروع به صحبت کرد.

حزب اسلامی باید پیگیر دغدغه‌های مردم باشد

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه پیدایش تحزب در غرب بوده است ولی می‌توان  از این سازوکار برای  رسیدن به اهداف  انقلاب استفاده کرد، اظهار داشت: بر اساس اصل شورا که در قرآن و سیره پیامبر آمده، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی به وجود آمده است. چه اشکال دارد حزب و شورای مرکزی تشکیل دهیم و از مجموع دیدگاهها، نظری پدید ‌آید. اینکه شورای مرکزی همه کاره باشد را در اسلام نداریم. باید از نظر همه استفاده شود.

 وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر اصل بسیار غنی است. ما معتقد به نظارت عمومی در جامعه اسلامی هستیم و این اصل به ما می‌گوید یک حزب در چارچوب می‌تواند انتقاد کند.طبق این اصل، در رابطه کردم با حکومت میتوان امر به معروف و نهی از منکر کرد. یک حزب اسلامی با چارچوبی که دارد، خیرخواهی می‌کند. ما دنبال مچ گیری نیستیم و نمی‌خواهیم کسی را از تخت پایین بکشیم، مسیر را نشان می‌دهیم و نقد می‌کنیم.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بایدها و نبایدهای حزب اسلامی را این چنین برشمرد: یکی از کارکردهای یک حزب اسلامی، ایجاد شبکه‌های فعال اجتماعی است. یعنی نبض کشور در دست یک حزب اسلامی باشد. با تمام وجود، از دورترین روستای کشور، شرق و غرب و شمال و جنوب کشور، یک حزب اسلامی که نظارت بر قدرت، نقد حاکمیت و کار خیرخواهانه می‌خواهد داشته باشد باید مسائل کشور را بتوااند خوب رصد کند. باید پشتوانه قوی مردمی داشته باشد و پیگیر دغدغه‌های مردم باشد. این حزب طبعا می‌تواند تاثیرگذار باشد.

پس از این سخنرانی، برنامه‌های انتخابات شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. گفتنی است که در این نشست حضور مقامات کشوری چون محسن هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام تقوی، حجت الاسلام پورمحمدی، علی اکبر صالحی و احمد مازنی و… حضور داشتند.