تولیدی » خبر پوششی » کاشان
کد خبر : 213081
سه شنبه - 3 بهمن 1396 - 14:05

آغاز بررسی تعرفه های درآمدی سال ۹۷ با رویکرد کاهش تعرفه در بخش تراکم و انبوه سازی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، خزانه دار شورای اسلامی شهر کاشان از آغاز بررسی تعرفه های درآمدی سال ۹۷ شهرداری کاشان، با رویکرد کاهش تعرفه در بخش تراکم و انبوه سازی خبر داد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، مجید شمس اظهار کرد: بررسی تعرفه های درآمدی و اخذ عوارض ساختمانی پیشنهادی شهرداری […]

آغاز بررسی تعرفه های درآمدی سال ۹۷ با رویکرد کاهش تعرفه در بخش تراکم و انبوه سازی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، خزانه دار شورای اسلامی شهر کاشان از آغاز بررسی تعرفه های درآمدی سال ۹۷ شهرداری کاشان، با رویکرد کاهش تعرفه در بخش تراکم و انبوه سازی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، مجید شمس اظهار کرد: بررسی تعرفه های درآمدی و اخذ عوارض ساختمانی پیشنهادی شهرداری کاشان برای سال ۹۷ در جلسات کمیسیون اقتصادی،برنامه و بودجه شورای شهر با حضور اعضا و کارشناسان ذیربط انجام می شود.

وی افزود: در بررسی و تعیین تعرفه های درآمدی به آمار و اطلاعات موجود در سیستم شهرسازی ، روند تعداد و درصد پیش بینی و میزان تحقق آن و از طرفی نوع و چگونگی درخواست های مردمی نسبت به پذیره و تراکم در ساخت وسازها ،با در نظر گرفتن ظوابط و اصول شهرسازی ، توجه و دقت لازم صورت می گیرد

شمس تصریح کرد: مدیریت شهرداری و اعضای شورای شهر در این دوره بانگرش و تسهیل ساخت وساز در بخش تراکم خرد و کلان و انبوه سازی (مشروط به تامین پارکینگ )عنایت ویژه ای داشته ولذا در تعرفه سال ۹۷ عوارض این بخش ها نسبت به سال ۹۶ روند کاهشی خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورا گفت: برابر دستورالعمل های صادره (وزرات کشور)در تنظیم و تدوین بودجه سال ۹۷ شهرداری ها، میانگین محاسبات و تعرفه های درآمدی به نسبت سال ۹۶ حداکثر ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

خزانه دار شورا اظهار کرد: در لایحه پیشنهادی شهرداری ، توجه به شرایط ناهمگون در ساخت و سازها ، نگاه واقع بینی به پروانه های ساختمانی و اهمیت به نوع تقاضا و نیاز مردم در چگونگی درخواست و صدور پروانه را مهم دانسته، که در این راستا لازم است نسبت به بررسی لایحه پیشنهادی فوق توجه ودقت نظر بیشتر معمول گردد.

شمس در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه تصمیم گیری در مورد تعرفه های درآمدی در نشست های شورا در صورت لزوم با حضور کارشناسان و متولیان ذیربط انجام خواهد شد و پس از بررسی ، تصویب و روند مراحل قانونی آن ، به صورت شفاف به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.

انتهای پیام/قربانی