استانها » تهران » تولیدی » صدیقه عباسی نیک
کد خبر : 878994
یکشنبه - 19 آبان 1398 - 15:36

آغاز اقدامات اجرایی استقرار مدل شایستگی اعتماد در شرکت توزیع نیروی برق تهران

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، اقدامات اجرایی استقرار مدل شایستگی اعتماد را، آغاز کرد.

آغاز اقدامات اجرایی استقرار مدل شایستگی اعتماد در شرکت توزیع نیروی برق تهران

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، اقدامات اجرایی استقرار مدل شایستگی اعتماد را، آغاز کرد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛  نتیجه پژوهش انجام شده توسط پژوهشگاه نیرو در طول سال های ۹۷-۹۳  ارائه طرح مدل شایستگی اعتماد شرکت های توزیع نیروی برق بوده است وشرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ قرار است به صورت نمونه این طرح را اجرا نماید.

 هدف از استقرار مدل شایستگی اعتماد، تبیین الگوی شایستگی شرکت  بر پایه اساس اصول اخلاقی صداقت، برابری و درستی رفتار، احترام به منافع ذینفعان، احترام به حاکمیت قانون، احترام به حقوق شهروندی، پاسخ‌گویی و شفافیت، مبتنی بر راهبردهای امام علی علیه السلام در نامه ۵۱ نهج البلاغه، می باشد. در این حوزه ضروری است بررروی تقویت ارزش ها و باورهای ملی وسازمانی و به عبارتی بهبود فرهنگ سازمانی قدم برداشت.

در این راستا برای جاری سازی مدل ،  مجری طرح استقرار این مدل  و دبیر خانه دفتر توسعه مدیریت وتحول اداری ، برای کنترل چرخه استقرار و بهبود شایستگی اعتماد، تعیین شده است که مسئولیت ارتباط با کمیسیون توسعه مدیریت شرکت برای پیگیری پیشرفت پروژه را بر عهده خواهند داشت .

خوشبختانه این پروژه در راستای عملیاتی کردن اهداف طرح گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری(مدالظله العالی) و همچنین چهار برنامه از برنامه های اصلاح نظام اداری دولت ، شامل برنامه ششم: «توسعه فرهنگ سازمانی» ،برنامه هفتم: «صیانت از حقوق شهروندان (مردم) در نظام اداری»، برنامه هشتم: «ارتقاء پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری»، برنامه نهم: « مدیریت بهره وری نظام اداری و اجرایی کشور» نیز می باشد.

 گفتنی است؛  سند جامع اخلاقی  در ۱۲ آذرماه سال ۱۳۹۷ به تصویب هیات مدیره شرکت رسیده است و برنامه های مرحله اول بهبود شایستگی اعتماد، در سه حوزه: منابع انسانی، مشترکان و متقاضیان برق، تامین کنندگان وپیمانکاران، در اول خرداد سال جاری، به معاونان ومدیران دفاتر مستقل حوزه ستادی، ابلاغ شده است.

به منظور  نظارت ، اجرا و پیشرفت این پروژه به صورت، مستمر برنامه های بهبود و اعتمادسازی ذینفعان ؛ مجری طرح با همکاری دبیرخانه ومعاونت برنامه ریزی در تدارک همگام سازی فرایند تدوین- اجرا و نظارت بر برنامه ها بهبود شایستگی اعتماد با فرایند برنامه ریزی سالیانه شرکت می باشد.

نکته حائز اهمیت به منظور توفیق در این قبیل پروژه های زیرساختی مهم و فرهنگی، نیازمند فعالیت سخت و جهادی است  و استقرار مطلوب شایستگی اعتماد پس از اتکال به خداوند متعال ، عزم و مشارکت جدی معاونان ومدیران شرکت را می طلبد.

در این طرح مقرر شده است که مدیران خود پیشگام در امر مهارت آموزی  اخلاق حرفه ای قرار گرفته تا با رویکرد مشترک و حرفه ای شرایط پیش بینی پذیری برای ذینفعان، منابع انسانی،  مشترکان ومتقاضیان برق،  تامین کنندگان وپیمانکاران، شهروندان ومحیط زیست، دولت ، وزارت نیرو، شرکت توانیر، سایرنهادهای قانونی وسازمان های خدماتی تهران بزرگ، را با مشارکت همکاران فراهم کنند.

گفتنی است؛ به منظور ایجاد ادبیات مشترک ، بزودی طی برنامه ریزی های انجام شده، کارگاه های هم اندیشی اخلاق حرفه ای ، نیز از طریق دفتر آموزش شرکت برگزار خواهد شد.