آشنایی با با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ اولترا

سامسونگ از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد در کنفرانس اختصاصی خود با نام گلکسی آنپکد، جدیدترین گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S را رونمایی کند.

آشنایی با با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ اولترا

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سامسونگ از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد در کنفرانس اختصاصی خود با نام گلکسی آنپکد، جدیدترین گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S را رونمایی کند. این اتفاق نهایتاً رخ داد و کره‌ای‌ها گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ (Samsung Galaxy S20) را در کنار گوشی گلکسی زد فلیپ (Samsung Galaxy Z Flip) رونمایی کردند. گلکسی اس ۲۰ اولترا (Samsung Galaxy S20 Ultra) قدرتمندترین گوشی خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ و جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ به‌شمار می‌آید که مجموعه‌ای از به‌روزترین و قدرتمندترین سخت‌افزار را در زیر بدنه‌اش یدک می‌کشد. پنل پشتی اس ۲۰ اولترا میزبان چهار دوربین مجزا است که حسگری ۱۰۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی، وظیفه‌ی ثبت تصاویر و ویدئوها را برعهده دارد. نسل جدید حسگرهای تصویر سامسونگ که از آن با نام ایزوسل برایت اچ‌ام‌وان (ISOCELL Bright HM1) یاد می‌شود، از مجموعه‌ی متنوعی از فناوری‌های روز دنیا در زمینه‌ی جذب بیشتر نور محیط بهره می‌گیرد که از بین آن‌ها می‌توان به Nonacell و Smart-ISO به‌همراه HDR آنی اشاره کرد. حسگر جدید سامسونگ به‌لطف این فناوری‌ها می‌تواند تصاویر ۱۰۸ مگاپیکسلی را با نور و جزئیات بیشتر ثبت کند. این حسگر همچنین توانایی ضبط ویدئوهای ۸K را با نرخ ۲۴ فریم‌برثانیه دارد؛ ایزوسل برایت HM1 ویدئوهای ۸K را حتی در شدیدترین شرایط نوری نیز ضبط می‌کند.

حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل برایت HM1 با بهره‌گیری از فناوری‌های Nonacell و Smart-ISO به کاربران کمک می‌کند تصاویری چشم‌نواز با وضوح بالا را در گستره‌ی وسیعی از نورهای محیط، ثبت کنند.

این حسگر به‌لطف فناوری نوناسل تصاویری پرنورتر در محیط‌های دارای نور کم، ثبت می‌کند. در سال ۲۰۱۷ سامسونگ از فناوری تتراسل (Tetracell) پرده‌برداری کرد. تتراسل نوعی فناوری بود که در آن پیکسل‌های ۲×۲ مجاور با یکدیگر ادغام می‌شدند؛ درواقع در فناوری تتراسل شاهد ترکیب چهار پیکسل مجاور هم بودیم تا در نهایت پیکسلی بزرگ‌تر ایجاد شود. نوناسل نسخه‌ی پیشرفته‌تر تتراسل به‌شمار می‌آید و در این فناوری، پیکسل‌های ۳×۳ مجاور با یکدیگر ادغام می‌شوند؛ به‌عبارتی دیگر در نوناسل شاهد ترکیب ۹ پیکسل مجاور هم هستیم تا در نهایت پیکسلی بزرگ‌تر داشته باشیم. در دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل برایت اچ‌ام‌وان، ۹ پیکسل ۰/۸ میکرومتری مجاور هم با یکدیگر ادغام می‌شوند تا در نهایت پیکسلی ۲/۴ میکرومتری داشته باشیم. ترکیب این پیکسل‌ها باعث می‌شود تصویر نهایی نور بیشتری نسبت به تصاویری داشته باشد که با فناوری تتراسل ثبت شده‌اند.