استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 394667
جمعه - 2 شهریور 1397 - 16:55
امام جمعه موقت بجنورد:

آثار خدمات مسئولان باید برای امت ملموس باشد

خطیب جمعه بجنورد گفت: مسئولان باید فرصت مسئولیت را غنیمتی برای خدمت به مردم به شمار بیاورند تا امت اسلام آثار خدمات آنان در جامعه را ببینند.

آثار خدمات مسئولان باید برای امت ملموس باشد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیم مهدوی پور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به عید غدیر اظهار کرد: این عید و مراسم غدیر معارفه حکم امامت امیرالمؤمنین بود.

وی همچنین همراه امام بودن و عمل به دستورات آن را عاملی برای یاس دشمنان از دین و مؤمنان خبر داد.

امام‌جمعه موقت بجنورد همچنین با اشاره رویدادهای ثبت‌شده در تقویم طی هفته آینده گفت: شهید اندرزگو کسی بود که نشان داد ساواک علی‌رغم ادعای خود مبنی بر اشراف اطلاعاتی، ۱۴ سال از دستگیری این شهید بزرگوار عاجز ماند و شهید اندرزگو توانست حسنعلی منصور را در آن شرایط ترور کند

وی همچنین با اشاره به حدیثی از امام علی در خصوص ویژگی‌های حاکمان اسلامی به مناسبت هفته دولت گفت: یکی از ویژگی‌های حاکمان جامعه اسلامی توجه به‌قدرت خداوند به‌عنوان قدرت مافوق خود است.

خطیب جمعه بجنورد بنده خدا دانستن توسط حاکمان را از دیگر ویژگی مسئولین نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: مسئولان باید فرصت مسئولیت را غنیمتی برای خدمت به مردم به شمار بیاورند تا امت اسلام آثار خدمات آنان در جامعه را ببینند.

وی در ادامه با اشاره به‌ویژگی حسن ظن حاکمان به مردم گفت: اعتماد به مردم می‌تواند مشکلات طولانی را برطرف کند و با این اعتماد مشکلات اقتصادی، فرهنگی و امنیتی جامعه برطرف خواهد شد.

مهدوی پور تقوا و پاک دستی را از شاخص‌های دیگر حاکمان نظام اسلامی برشمرد و ادامه داد: باید مسئولان با ولایت مداری و دشمن‌ستیزی به کنار زدن اشرافی گری بپردازند.

وی امریکا را به‌عنوان منبع شر در دنیا بیان کرد و افزود: این دولت در هر نقطه‌ای از جهان واردشده باعث ایجاد مصیبت و خسارت شده است.

امام‌جمعه موقت بجنورد در انتها گفت: طی ۴۰ سال انقلاب در هرجایی که پشت ولایت و امام حرکت کردیم موفق و پیروز شدیم و باید عبارت جنگ نمی‌شود و مذاکره نمی‌کنیم رهبری بر گوش‌های مردم و مسئولان آویزان شود.

انتهای پیام/