ابراهیم قربانی » تولیدی » کاشان
کد خبر : 502865
چهارشنبه - 9 آبان 1397 - 12:20
خبرنگار:ابراهیم قربانی

آئین پاک سازی شهر کاشان

موسسه مردم نهاد آوای نبض زمین حدود یکسال و نیم است که فعالیت خود را شروع کرده ولی ۲ ماه است که ثبت گردیده و بصورت رسمی فعالیت می کنند و در حوزه فرهنگ محیط زیست فعالیت می کنند.برنامه های اصلی ما که بصورت دائمی ادامه خواهد داشت یک کمپین جمع آوری درب بطری ها و دوم هم پویش ملی سه شنبه های بدون خودرو در کاشان توسط این موسسه برگزار خواهد شد

آئین پاک سازی شهر کاشان

به گزارش پایگاه خبری ربیع،

موسسه مردم نهاد آوای نبض زمین در روز سه شنبه همزمان با اربعین سالار شهیدان در سطح شهر کاشان و در راستای توسعه فرهنگ پاکسازی اقدام به جمع آوری پسماند نمود و در مقابل هرکیسه پسماند قابل بازیافت کتاب یا گلدان تقدیم شهروندان کاشانی نمود. خبرنگار ما در کاشان در محل جمع آوری پسماند که میدان کمال الملک بود با سرکار خانم فرانک شاهوردی دبیر این موسسه گفتگویی انجام داد که نظر خوانندگان عزیز را به این گفتگو جلب می کنم. در خصوص موسسه برای خوانندگان ما توضیح دهید.موسسه مردم نهاد آوای نبض زمین حدود یکسال و نیم است که فعالیت خود را شروع کرده ولی ۲ ماه است که ثبت گردیده و بصورت رسمی فعالیت می کنند و در حوزه فرهنگ محیط زیست فعالیت می کنند.برنامه های اصلی ما که بصورت دائمی ادامه خواهد داشت یک کمپین جمع آوری درب بطری ها و دوم هم پویش ملی سه شنبه های بدون خودرو در کاشان توسط این موسسه برگزار خواهد شد.این موسسه متشکل از ۶ نفر می باشد و بصورت هیئت اجرائی فعالیت می کنند. طی دو ماه گذشته برنامه های شاخص موسسه چه فعالیتهایی بوده؟موسسه مردم نهاد آوای نبض زمین در جمعه قالیشویان اردهال که توسط اهالی فین برگزار گردید ۳ روز و در جمعه نشلجی ها نیز یک روز در مشهد اردهال فعالیت چشم گیری داشت و از آنجایی که در آن چهارروز بیشتر فعالیت کار ما فرهنگ سازی بود مورد استقبال زائرین بویژه کودکان و جوانان قرارگرفت.فرانک شاهوردی در ادامه اظهار داشت: بحث اهداء کتاب و گلدان در مقابل تحویل پسماند زباله بسیار مورد توجه قرارا گرفته و از نظر ما این یک کار فرهنگی است. در خصوص جمع اوری پسماند روز سه شنبه ۸ ابان دبیر موسسه مردم نهاد آوای زمین گفت:امروز برنامه ما جمع آوری زباله و پاک سازی محیط زیست منطقه میدان کمال الملک بود که شهروندان خیابان های منتهی به این میدان استقبال خوبی نموده اند و با مراجعه این مراکز و اینکه چگونه می توانند همکاری داشته باشند نیروهای ما با در اختیار داشتن کیسه های زباله و دستکش با آنها همکاری داشتند.وی تاکید کردند که در این روز موسسه ما بیش از ۵۰ گلدان و ۱۵۰ جلد کتاب به مراجعین اهدا نموده اند که این اقدام نشان از همکاری شهروندان با موسسه می باشد.ایا مدیران شهری از کمپین شما بازدید نمو ده اند؟ متاسفانه آنطور که انتظار داشتیم نه ،تنها رییس اداره ورزش و جوانان-روابط عمومی اداره محیط زیست و مسئول اچ اس ای شهرداری از کمپین بازدید کرده ولی انتظار ما این بود که مدیران ارشد شهرستان جهت تشویق این جوانان که بدون هیچ چشم داشتی مشغول فعالیت می باشند از کار ما بازدید می کردند.

از مدیران شهری چه انتظاری دارید؟ مدیران شهرستان باید ما را حمایت کنندالبته مقصود من حمایت مادی نیست بلکه حمایت اداری و ما را در پیچ و خم ادارات یاری کنند.