تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
ساماندهی تخصیص شماره به بیمه نامه های شخص ثالث از مهرماه
مدیران صنعت بیمه کشور تصمیم گرفتند از آغاز مهرماه برای بیمه نامه های شخص ثالث شماره (کد) یکتا صادر شود تا همه شرکت ها بر پایه یک نظام هماهنگ، به بیمه نامه های شخص ثالث شماره ای اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، این موضوع در نشست مشترک رئیس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی با مدیران عامل شرکت های بیمه بررسی و در نهایت مقررشد این کد برای بیمه نامه ها صادر شود.
رئیس کل بیمه مرکزی در این نشست بر ضرورت ارسال برخط اطلاعات بیمه نامه شخص ثالث به سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب) تاکید کرد و گفت: با اطلاعات برخط و صدور کد یکتا برای بیمه نامه ها علاوه بر کنترل تخلف و تقلب، رقابت سالم و سازنده در شرکت های بیمه تقویت می شود.
«عبدالناصر همتی» افزود: ضرورت دارد مشکلات اجرایی تعیین کد واحد برای بیمه نامه ها در شرکت های بیمه ای در کوتاه ترین زمان برطرف و این طرح طبق زمان بندی عملیاتی شود.
در این نشست همچنین موضوع جایگزینی کارت الکترونیکی بیمه شخص ثالث به جای بیمه نامه های کاغذی بررسی و مقرر شد کمیته ای مرکب از بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران پیشنهاد جایگزینی خود را ظرف ۲ هفته اعلام کنند.
سامانه سنهاب در آغاز برای بهبود وضعیت آمار و اطلاعات شرکت های بیمه و سهولت دسترسی اطلاعات عملکردی صنعت با هدف ارایه به دستگاه های نظارتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تعریف شد.
این سامانه در ادامه فعالیت خود، اهدافی چون تجمیع اطلاعات و فراهم سازی امکان نظارت و هدایت شرکت های بیمه و صنعت بیمه را پیگیری کرد.
طراحی این سامانه از دی ماه سال ۱۳۹۰ در دستور کار واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی قرار گرفت و اکنون بخش های مهم و اصلی آن طراحی و به بهره برداری رسیده است.
سهولت دسترسی به آمار و اطلاعات عملکردی شرکت های بیمه با هدف اشراف اطلاعاتی بر صنعت بیمه، امکان ارایه خدمت های ارزش افزوده به بیمه گذاران و همچنین شرکت های بیمه، تمرکز اطلاعات مهم و اساسی صنعت بیمه، ارایه گزارش ها و داده های مورد نیاز به وزارت امور اقتصادی و دارایی و تغذیه اطلاعاتی سامانه یکپارچه اطلاعات اقتصادی کشور با داده های صنعت بیمه از اهداف طراحی این سامانه الکترونیکی است.


دیدگاه