به گزارش پایگاه خبری ربیع، از چند کیلو اضافه وزن خسته شده اید و هر کاری می کنید چربی پهلوهای تان آب نمی شود؟ تردمیل هم کاری برایتان انجام نداده است؟ هر چند پیش از این در مورد فوایدطناب زدن برایتان نوشتیم، ولی امروز روش خاص طناب زدن را در نت نوشت مطالعه می کنید که فقط با ۱۸ دقیقه در روز نه تنها چند کیلو اضافه وزن را از دست می دهید بلکه قلب و بدنی سالم تر خواهید داشت.

 

طناب زدن به جای دویدن

اگر برنامه ورزشی تان را طوری تنظیم کرده اید که گاهی بدوید یا پیاده روی تند داشته باشید، به احتمال زیاد در موقعیت هایی قرار می گیرید که امکان آن را ندارید. مثلا هنگام مسافرت یا آب و هوای سرد و یخ بندان یا حتی گرد و غبار و باد و خاک. می توانید روش طناب زدن امروز را جایگزین دویدن کنید. حتی از بعضی جهات هم بهتر است. مثلا طناب زدن نسبت به دویدن فشار کمتری به زانو وارد می کند. کمتر عرق می کنید و حتی اگر عرق هم بکنید خانه هستید و بلافاصله دوش می گیرید. طناب زدن به دلیل نیاز به هماهنگی بین بدن و مغز هم تفریح است هم عملکردهای شناختی مغز را تقویت می کند. برای آن که تاثیر بهتری از طناب زدن بگیرید با این روش طناب بزنید.

 

اول اصلاح فرم بدن

قبل از شروع طناب زدن ابتدا باید فرم بدن تان را اصلاح کنید. طوری باید روی زمین بایستید که پاشنه هایتان کمی از زمین جدا باشد. وقتی می خواهید طناب بزنید فقط ۲ تا ۳ سانتیمتر پرش داشته باشید. شکم را باید کاملا تو بدهید. ستون مهره ها کاملا کشیده و در یک راستا باشد. به هیچ وجه نباید قوز کنید. شانه ها را عقب بدهید و سینه را جلو بکشید. بعد از هر پرش هم کمی زانو را خم کنید.

بعد به این ترتیب طناب بزنید

می توانید گاهی با هر دو پا و گاهی فقط با یک پا طناب بزنید. در صورتی که قصد دارید تک پا هم طناب بزنید باید به نوبت پاها را عوض کنید. فقط یادتان باشد که وقتی تک پا می خواهید طناب بزنید فشار زیادی روی یک پا وارد نکنید.

هر حرکت را با ۲۰ ثانیه شروع کنید. یعنی ابتدا ۲۰ ثانیه آرام با دوپا طناب بزنید. ۲۰ ثانیه سرعت را بیشتر کنید تا ضربان قلب تان افزایش یابد. در ۲۰ ثانیه بعد حرکت تان را کمی آهسته کنید. این کار را هشت بار تکرار کنید. یعنی ۸ بار و هر بار ۲۰ ثانیه طناب بزنید.

حالا همین روش را با یک پا تمرین کنید. ۲۰ ثانیه پای راست و ۲۰ ثانیه با پای چپ طناب بزنید. یا می توانید در یک دور ۲۰ ثانیه ای یک در میان یکی از پاها را عوض کنید. این روش در ابتدای راه برای مبتدی ها بهتر است. با توجه به وضعیت بدنی تان سرعت را زیاد کنید.

شما ۱۸ دقیقه وقت دارید و می توانید ۵۴ دور ۲۰ ثانیه ای طناب بزنید. نگران نباشید. کار نیکو کردن از پرکردن است. به مرور حرفه ای می شوید.

منبع:نت نوشت

image_pdfimage_printچاپ مطلب